6 sanningar om mig

07 Maj, KL. 08:45
It's me 14 kommentarer
 
- Jag är otroligt ironisk. Cirka hela tiden. De flesta av mina kompisar vet om det så dem förstår, borde min familj också göra tycker jag meeen ibland så kollar dem på mig som en frågetecken och jag bara "Asså jag skojar", dem bara jahaaaaa typ haha. Sarkasmisk kan man väl också säga men de är ju mer att håna folk och så och det menar jag inte men vi brukar liksom använda sån humor, när något gick dåligt så säger man åh detta gick skitbra<3333 Men menar inget illa mot varandra lol
 
- Jag gillar inte att duscha. Eller ja hur ska man säga, det är ju så tråkigt hehe. När man kommer på att man måste gå och duscha asså finns det något drygare haha. När man väl står i duschen är det väl inte lika farligt och det är ju absolut bästa känslan efter man har duschat och smörjt in sig med alla femhundraåttio krämer.
 
- Jag är en perfektionist och "inspirationssökare". Med vissa saker så att säga. T.ex bloggen, mina bilder, allt som gäller Kalle (t.ex OTROLIGT noggrant sopat utanför hans box och hans strö i boxen ska vara HELT rakt och jämnt). Med inspirationssökare menar jag att jag söker inspiration överallt jag går och därför (en av de största anledningarna hehe) vill jag verkligen inte bo kvar i Karlshamn, här jag är född, för det finns ju inte jättemycket här.. inte som i min absolut favoritälsklingsstad Göteborg<3 Asså serri, gå ut och äta på inspoställen och alla fina parker och ställen man kan besöka?!? Sånt driver mig framåt och får mig både motiverad och inspirerad.
 
- Jag står ofta på mina egna ben. Det jag menar med detta är att om 10 personer går och höger så har jag inga problem med att gå till vänster själv. Alltid varit så och aldrigaldrigaldrig brytt mig om vad folk tycker och tänker om mig. I couldn’t care less asså haha. Förutom om det är någon person man verkligen tycker om och så, då kan jag bry mig (beroende på vad det gäller såklart).
 
- Jag svimmar lätt. Dels för jag har rättså lågt blodtryck och ofta lågt blodsocker. Men när jag svimmar så är det ofta för att jag får panik, jag svimmar alltså av paniken hehe. Första gången jag svimmade var när mamma kom ner och berättade att Isak hade spytt hela natten (trevligt najs jag vet) och att det troligtvis då var magsjuka och jag har fobi för att spy så direkt så blev jag sååå orolig för att jag skulle bli magsjuk. Så det slutade med att jag svimmade när jag var på toaletten och gjorde mig iordning, för jag fick sån panik. Sen har jag svimmat några mer gånger och även varit nära flera gånger men lyckats häva det, heja mig för fyyy vad hemskt det är uschusch. Det börjar ju med att man blir otroligt trött, sen börjar man ofta må illa, sen börjar det snurra och man slutar höra, sen svartnar det, antingen direkt eller långsamt. Låter inte jättemys va? :')
 
- Jag tar mycket plats. Jajo haha. Vissa gillar ju att stå i rampljuset och tar mycket plats för det men jag gillar inte att stå i rampljuset utan jag tar bara mycket plats för det är så jag fungerar (?) Haha jag vet inte hur jag ska förklara detta. Men jag gillar verkligen inte att alla riktar sina ögon mot mig när jag kommer in i rummet, nej inte på det sättet utan jag gillar väl att hålla i saker o ting och brukar oftast "ta tag i saker" (beroende på vad det gäller här också..) men om det gäller t.ex en get together med tjejerna, en utekväll, en resa osv. Jag gillar att ha det på "mitt sätt" men har såklart inte några problem med att andra lägger sig i!! Inte så att jag bara nej, såhär ska vi göra. Är väldigt öppen och lätt för nya människor och så. Men ja förstår ni vad jag menar?? Väldigt lullig punkt märker jag så lägger ner denna nu haha.
 


♡ Dixi Wonderland

Jag tar också mycket plats. Det är dock inget som jag gör medvetet utan det bara blir så automatiskt och det har alltid varit så :P

Ville också skriva att din kommentar igår gjorde så ont i hjärtat på mig. Vill skicka världens största kram till dig. Du är så stark som kämpar på och ja ibland rinner bägaren över men idag är det en ny dag som jag hoppas blir mycket bättre än gårdagen <3

2019-05-07 | 09:15:25 | Blog/URL: http://dixiwonderland.com/
♡ Emma Engström

Haha är också en person som oftast är ironisk, haha :'D Älskar att du är en person som står på dina egna ben, diggar sånt enormt mycket och personligen känner jag mig mer trygg med att vara med en sån person! U go girl!! <3

2019-05-07 | 09:31:47 | Blog/URL: http://nouw.com/emmaengstrom
♡ Elin

Vilket härligt inlägg och vad snygg DU är!!! Kram

2019-05-07 | 09:36:35 | Blog/URL: http://elinelmersson.se
♡ ajlimullersandvik.blogg.se

Jag förstår inte ironi, det är som att den delen av utvecklingen inte kom till mig. Jag kan höra hur det är ironiskt med jag fattar liksom inte så jag svarar på vad de säger som om de hade sagt det normalt. Helt efterblivet. Och när de säger "jag är ironisk, jag skojar ju bara" så känner jag bara typ: Jaha, det var inte så kul. XD

Men jag står på egna ben! Bryr mig exakt ingenting om vad andra tänker.

Svar: Haha nej men vissa har ju inte den typen av humor och hänger inte alls med när man seriöst typ skojar i varannan mening haha xD Ja så underbart att man känner det, hjälpt mig såå mycket i mitt liv att stå på egna ben!! :D
Ida - foto & häst

2019-05-07 | 09:37:41 | Blog/URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
♡ Amanda (Swedish Passport)

Alltså åh, känner verkligen igen mig i precis alla punkter utom den med svimmandet! Har bara svimmat en gång (tog i lite för hårt på ett fyspass, haha) och det var en så obehaglig upplevelse så lider verkligen med dig om det händer dig ofta!

2019-05-07 | 09:45:36 | Blog/URL: http://swedishpassport.com
♡ Sarah

Så jobbigt och läskigt att du har så lätt för att svimma :(

2019-05-07 | 11:40:01 | Blog/URL: http://CheerSarah.devote.se
♡ Sara Ekman

Hahaha känner samma med att duscha! såååå segt o jobbigt innan man väl ställer sig där, sedan kan jag knappt kliva ur duschen <3

2019-05-07 | 12:29:53 | Blog/URL: http://aamaziing.blogg.se/
♡ Johanna Utterberg

Vad kul och läsa detta inlägg och få veta mer om dig! :D

2019-05-07 | 14:39:11 | Blog/URL: http://johannautterberg.se
♡ Angelica Wåhlin

Så himla stark och bra egenskap att kunna och våga stå på egna ben ju! Och likaså att ta plats. Heja dig!

2019-05-07 | 15:05:20 | Blog/URL: http://angelicawahlin.se/
♡ Louise

Hahahah känner igen mig så mycket i den första så jobbigt att behöva förklara att man skämtar för människor som inte fattar att man är ironisk! ;D

2019-05-07 | 15:46:48 | Blog/URL: http://louiseelinore.com
♡ Yasmine

Vilket roligt inlägg och igenkänningsfaktorn är hög på första punkten! Jag är också väldigt bra på att driva med och om mig själv haha vilket inte alla fattar...! Kram

2019-05-07 | 16:03:39 | Blog/URL: http://yasmissy.blogg.se
♡ Annie

Vad Kul att läsa om dig! :) Och du är Så himla Fin<3

2019-05-07 | 18:23:54 | Blog/URL: http://nouw.com/by_anniess
♡ Celine

Haha på den sista kan vi ta varandra hand i hand!

2019-05-07 | 18:40:21 | Blog/URL: http://nouw.com/celinelundqvists
♡ Hilma Eklund

Gud vad roligt att få läsa fina du! Älskar att få lära känna dig bättre :D <3 You´re awesome! Haha och det där med femhundraåttio krämer efter duschen, fnissar fortfarande åt den!! :)

2019-05-07 | 19:06:56 | Blog/URL: http://www.nouw.com/hilma



« name

« email {bara jag som ser}

« blog


         Follow on Bloglovin
                                              





Mitt namn är Ida och jag brinner för foto och hästar. Jag verkligen älskar frukostar, Apple, tv-serier, nutella och att vara kreativ. Sist men inte minst, så älskar jag mest av allt, min ponny Kalle.
Läs mer om mig här!

Kontakt: [email protected]

KALLE
Min ögonsten, han jag älskar mest på denna jord och aldrig kommer lämna. Vi har slängt bettet, tränset och sadeln åt sidan för längesen. I vårt förhållande finns ingen ledare, vi står på samma plats jämte varandra och tar våra beslut tillsammans. Han är inte bara min häst, utan min allra bästa vän.
Läs mer om Kalle här!