Canon EOS 70D ♥ Åke II.

25 December, KL. 10:54
vardag 5 kommentarer
Namn; Åke II (den andre)          Modell; Canon EOS 70D          Föddes; Förväntad 13 jul, dock försenad till 16 juli, så 16/7/2014.
Detta är då Åke II, min älskade ögonsten.
Hade även en till Åke (den första), en Canon EOS 500D som nu är såld.

Historien om namnet Åke.
Åke hette min älskade farfar som gick bort i Oktober 2009.
Saknaden gick inte och beskriva och går fortfarande inte att göra, det var alltid han som ringde och frågade hur det gick med hästen, det var alltid han som ringde och frågade hur det gick i skolan, det var alltid han som hjälpte mig med allt. Allt kändes tomt när ingen ringde.
Dom sista 2-3 veckorna var tuffast, han var helt borta. Svarade inte när vi pratade med honom och var så borta, han hade så ont.
Den 30 oktober vid morgon gryningen, somnade du in, och nu har du det bra.
v.i.f farfar ♥

När jag fick min första kamera (Canon EOS 500D den 24 december 2010) visste jag direkt att jag skulle döpa honom till Åke. Nu när jag fick min 70D så ville jag fortfarande ha detta namnet så det fick bli Åke II.

Tillbaka till självaste modellen, Canon EOS 70D!
Verkligen en superbra kamera, älskar honom. Han ligger bland "entusiastmodellerna" på Canons hemsida och är snäppet bättre än min 500D, eller bättre och bättre, det är ju fotografen bakom som gör jobbet (som jag alltid säger hehe) men lite mer avancerad och mer funktioner och så. Är verkligen nöjd med honom, från 500D till nu 70D är perfekt tycker jag och ser framemot att lära mig mycket mer och utforska mer med Åke II.

Har just nu 3 objektiv.
Tamron AF SP 24-70/2.8 DI VC USD ¬ Ett väääldigt bra "allt-i-ett" objektiv. Passar till de mesta, och även stor bra bländare! Och skärpan på detta är amazing.
Canon EF 50mm f/1.8 II ¬ Ett underbart objektiv med stor bländare. Passar perfekt till porträtt.
Sigma 70mm/2.8 EX DG Macro ¬ Fantastiskt bra makroobjektiv, skärpan och färgerna blir underbara!

Övrigt;
Canon EOS 500D, min första kamera, dock såld nu.
Ett stativ.
Måånga putsdukar, objektivlock och sånt.
+2, +4 och +10 close-up filter.
Fjärrutlösare.
Skylight [♥] filter.
Soft-focus filter.
3 st mellanringar.
Kameraväska.

Nästa köp;
Större kameraväska.
Reflexskärm.
Mitt namn är Ida och jag brinner för foto och hästar. Jag verkligen älskar frukostar, Apple, tv-serier, nutella och att vara kreativ. Sist men inte minst, så älskar jag mest av allt, min ponny Kalle.
Läs mer om mig här!

Kontakt: [email protected]

KALLE
Min ögonsten, han jag älskar mest på denna jord och aldrig kommer lämna. Vi har slängt bettet, tränset och sadeln åt sidan för längesen. I vårt förhållande finns ingen ledare, vi står på samma plats jämte varandra och tar våra beslut tillsammans. Han är inte bara min häst, utan min allra bästa vän.
Läs mer om Kalle här!