En redig pamper evening! / Tips på produkter jag använder

18 April, KL. 18:40
Inspiration 7 kommentarer
Att ta hand om sig själv är så himla viktigt, helst att man gör något för sig själv en gång i veckan tycker jag. Behöver inte vara något stort, läsa en bok, göra en god kopp te, meditera, yoga, ta en lång promenad eller slå på stort och ha en riktig pamper evening, gärna med några tjejkompisar! Här är mina bästa tips för en bra pamper evening!
 
- Duscha med hårmask, skrubba kroppen och raka dig. ELLER bada med badbomb!! Tänd ljus!
Ett stort tips, använd mäns rakhyvlar!! Asså de är så mycket bättre än tjejers. Brukar köpa Gillettes Blue 3. De är vassare och rakbladen sitter närmare varandra. Dessutom billigare! Mycket bättre en våra rakblad som man byter på sin hyvel!
 
- Smörj in din kropp och specialkräm på extra torra och utsatta områden (armbågar, fötter, händer)
Mitt tips för riktigt torr hy eller eksem är lätt Locobase Repair ↓ otroligt bra och så dryg och tjock! Läker min torra hy på vintern på en användning! Annars använder jag Lush, Sleepy luktar supergott och sen har vi Ultrabalm som är perfekt på områden som armbågar, knän och händer men även på läpparna. Tämja dina ögonbryn funkar också och även om ditt hår är "flygigt". Redigt allt-i-ett kräm!
 
 
- Ansiktsmasker! Helst att du kör multi-masking om du har blandhy, vilket de flesta har inkl jag.
Ta på dig dina bästa ansiktsmasker och gör en kopp te/varm choklad och sett på en serie i rummet med massa tända ljus eller läs en bok! Eller har du den på dig under tiden du sitter i badet, eeeeller har du den på dig under tiden du plockar undan hemma eller i ditt rum, så det är fint när du är klar!
Finns så många olika typer av ansiktsmasker och har inte ens testat hälften av dem jag äger haha.. finns en del sheat masks som kommer från alla håll och kanter, inte testat så många där så har ingen direkt favorit.. men från Lush älskar jag Bunny Moon som en är jellymask, perfekt om huden behöver en rejäl dos av återfuktning (som min alltid behöver på vintern). Det finns många olika men denna ger lyster också.
 
 
- Skrubba läpparna och plocka ögonbrynen. Rengör fransarna (om du har förlängning) annars smörj dina egna med vaselin, smörj även dina läppar med vaselin. Använder alltid min scrub från Lush, så bra!
 
- Smörj in ditt ansikte med ansiktskräm och serum (om du har, tipsar om serumet från Lush) Annars använder jag de produkterna som är ovanför. Älskar Let the good times roll som är en färsk rengöring/scrub, luktar otroligt gott! Mint/tandkrämstabletterna som dem har också är såå bra, luktar verkligen gott i munnen efter. Är inte sponsrad av Lush om ni tror det haha, använt deras produkter så länge jag kan minnas typ och tycker bara de är riktigt bra och prisvärda! (Men Lush om ni läser detta hit me up ;)))
 
- Ta i olja i ditt hår när det fortfarande är fuktigt, Moroccanoil är bäst tycker jag!
 
- Använd alltid "flowy" kläder efter. Dels för du har smörjt in dig men även för att dina rakade delar inte ska störas, använd bomullsunderkläder!
 
 
- Fila dina naglar och måla dem (om du vill!!). Smörj nagelbanden och smörj både händerna och fötterna.
 
- Renbädda sängen! Finns det något bättre än att lägga sig i en renbäddad säng, nyduschad, nyrakad, smörjt in sig topp till tå och är så himla fräsch??
 
- Avsluta allt med att lägga dig i sängen och sätta på en film eller serie, eller läs en bok och bara myyys!!
 


♡ Tess

Hur vet man vilken hy man har? :3 Intressant!

Svar: Åhja det är en fråga jag också ställer mig egentligen haha! Man kan göra ett test över nätet då man svarar på lite frågor och laddar upp bilder på sin hy så är den en expertpanel som sitter och bedömer. Sen kan man åka till olika hudkliniker och kolla vilken hy man har och det ska jag göra så småningom! De flesta tror ju helt fel om sin hy, tror jag har rejäl blandhy sen helt olika på vinter och sommaren hehe :D
Ida - foto & häst

2019-04-18 | 19:50:01 | Blog/URL: http://tesssjoberg.blogg.se
♡ Carro

Vilka härliga produkter! 😍

2019-04-18 | 20:17:50 | Blog/URL: http://nouw.com/carroat
♡ Angelica Wåhlin

Alltså JA, bästa tipsen! Har ju en massa att testa nu, vilket jag älskar :D

2019-04-18 | 23:24:51 | Blog/URL: http://angelicawahlin.se/
♡ MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap

Åh jag älskar Locobase repair, så himla bra när man är torr!! Använder jag både till mig och barnen :D

2019-04-19 | 02:59:37 | Blog/URL: http://maddisenj.se
♡ Amanda

Åh så många bra tips på produkter! Älskar verkligen maroccanoil "oljan":)

2019-04-19 | 10:01:35 | Blog/URL: http://nouw.com/amandaross
♡ Alice Lindström

Tack för tipsen på produkterna!

2019-04-19 | 11:43:33 | Blog/URL: http://bilderbyalice.blogg.se/
♡ Amanda Sofi

Vilka bra tips!

2019-04-19 | 15:08:23 | Blog/URL: http://www.nouw.com/amandassofi



« name

« email {bara jag som ser}

« blog


         Follow on Bloglovin
                                              





Mitt namn är Ida och jag brinner för foto och hästar. Jag verkligen älskar frukostar, Apple, tv-serier, nutella och att vara kreativ. Sist men inte minst, så älskar jag mest av allt, min ponny Kalle.
Läs mer om mig här!

Kontakt: [email protected]

KALLE
Min ögonsten, han jag älskar mest på denna jord och aldrig kommer lämna. Vi har slängt bettet, tränset och sadeln åt sidan för längesen. I vårt förhållande finns ingen ledare, vi står på samma plats jämte varandra och tar våra beslut tillsammans. Han är inte bara min häst, utan min allra bästa vän.
Läs mer om Kalle här!