100 things I love - Nr 4 tv-serier

25 Mars, KL. 19:46
100 things I love 12 kommentarer
Måste bara börja med att säga att ni förstååår inte hur länge jag har suttit med bilden/gifen under haha asså herre. De är ju inte bara att klippa och klistra när det gäller gifs, speciellt inte när man ska ha flera stycken på en stillbild!!! Och de tar ju också så otroligt mycket i storlek men tror det funkar helt okej nu haha :')
 
Vi är inne på nummer 4!! Åhh detta går ju bra, änsålänge ;) Nummer 4 får hedra min kärlek till tv-serier. Har kollat sammanlagt på ett 70-tal tror jag? Nu är det bara drygt 30 stycken av dem som fortfarande går!! Åh alla bara slutar, vissa är bra att de slutar för man orkar inte med dem mer haha men vissa vill man aldrig ska sluta eller bli cancelled. Har också sammanlagt kollat på tv-serier 3 månader, 25 dagar och 6 timmar, fun fact :') Nej men jag har appen Tv time (BÄSTA appen) ladda ner den om ni kollar på massa tv-serier! Har tipsat om den här på bloggen också och den är så bra! Man lägger till alla serier man kollar på och håller koll på var man är, när dem går, kolla ratings, hitta nya serier, diskutera med andra tv-tittare, gör quiz och allt möjligt, så bra app!
 
Tillbaka till detta intresse då. Ja vilka kollar inte på några tv-serier egentligen? Det blev bara så himla många för mig så blev ett stort intresse med att shippa olika par (heja för dem liksom, som typ Stefan och Elena som är ett av mina stora och kommer alltid vara<3) och få seriöst PANIK över vissa avsnitt och fangirla (omg asså hur man höll på) och allt så. Nuu kan jag väl säga att det svalnat lite då jag inte har tid för att börja kolla på så många nya som jag gjorde innan och är mer kräsen för vad jag börjar kolla på, även fangirlar man mindre haha.
 
Dessa nedanför är mina absoluta favoriter! Egentligen ska väl The Vampire diaries vara med där också, var trots allt en av de som började det hela och så men det var ju enda till säsong 4a som den var amazing och sen blev de mer Damon och Elena och dååå var de inte så bra längre haha. Sista säsongen var ju ändå guld, ni som sett det vet, grät sönder :')
 
Game of Thrones - Behöver jag ens kommentera denna??? VÄRLDSBÄST! Ni som inte har sett, SEEE!! Asså det är sån kvalité på denna så jag vill bara gråta asså jisses. Kommer också gråta nu när sista säsongen börjar i april, vill inte alls att det ska ta slut nej. Ni vet nog vad den handlar om så lämnar den där hehe.
Friends - Ja denna är ju också så himla självklar. Har denna på repeat, varje dag. Ser om från säsong 1 till säsong 10 hela tiden, gjort de säkert minst 10 gånger nu? Skämten blir aldrig tråkiga och karaktärerna tröttnar man aldrig på, världsbäst här också<3
Empire - Empire har nu precis börjat igen och ingen kan vara lyckligare än jag!! Musiken och karaktärerna i denna är så guld och älskar den så mycket. Cookie Lyon yas<3 Handlar om en familj som har ett skivbolag och så händer det massa drama. Men den är så mycket mer än bara det, SÅ BRA SE DEN!!
Marvel's Daredevil - Som Marvelnörden jag är så har denna varit en favorit sen den kom. Tyvärr blev den cancelled i december och jag grät en skvätt men de är många som inte tror att det är slutet på den och många kämpar för att den ska komma tillbaka, vilket jag hoppas på sååå mycket!! Den är så välgjord, så "rå" och med en gnutta humor. Och man älskar Matt Murdock (han som är Daredevil), asså han är blind och gör allt detta och är så charmig. Om ni gillar Marvel eller "hjältar", se den!!
The Royals - Egentligen en serie som inte alls har fått mycket uppmärksamhet och många har nog inte ens hört talas om den. Handlar om kungafamiljen i England (hittepåfamilj) och all drama som hördit. Låter kanske inte som att den är speciellt bra men tro mig, det är den!! Karaktärerna och skådespelarna är så otroligt bra! Måste vara bra karaktärer som jag fastnar för i serien för att den ska bli en av mina favoriter. Den är charmig, rolig och har så bra cliffhangers, och ett av mina absoluta ship Jaspenor som är på gifen hehe. Och inte tala om att Jasper är gudasnygg :-) Tyvärr blev denna nerlagd, vilket så många har klagat på och försökt rädda den också.. bara bra serier läggs ner asså fyyy.
 
Ja finns väl en del fangirling kvar i mig märker jag när jag talar om mina favoriter, får lite smått panik typ haha.
Har ni några favorit tv-serier?
 

♡ Kaia

Jeg elsker Friends selv - går aldri lei!! Ha en fin kveld x

2019-03-25 | 20:40:45 | Blog/URL: http://nouw.com/kaiaheltne
♡ Hanna

Bra tips 😍

2019-03-25 | 20:56:25 | Blog/URL: http://nouw.com/fitnessinspiration
♡ Amanda

Är nog snart själv om att inte ha sett Games of Thrones än men man blir ju sugen att se den efter att ha läst detta inlägg:)

2019-03-25 | 21:02:47 | Blog/URL: http://nouw.com/amandaross
♡ Netti Starby

Kul att du tipsar! :-D Kramis

2019-03-25 | 21:33:39 | Blog/URL: http://starbys.se
♡ Linnea Kinis

Bra tips!:) jag gillar stranger things

2019-03-25 | 22:41:53 | Blog/URL: http://linneakinis.blogg.se/
♡ Matilda Berlin

ÄLSKAR idén med 100 grejer! Ska verkligen bli så sjukt kul att följa!! Har själv aldrig varit på den nivån, men min syster däremot har också en app där hon trackar allt. HELT sjukt, haha! KRAM finaste <3

2019-03-26 | 00:39:47 | Blog/URL: http://matildaberlin.se
♡ Therese

Vilka bra tips!

2019-03-26 | 08:49:06 | Blog/URL: http://www.theresemolander.se
♡ Dixi Wonderland

Daredevil är en av mina absoluta favorit serier och jag blev så jävla lack när jag fick reda på att de inte kommer fortsätta med den. Disney äger rättigheterna till Marvel och vill därför öppna en egen "Netflix" och därmed köra alla Marvelserierna där. Jag tror dock att det var ett stort misstag från Disneys sida.

Svar: Åhja den är så himla bra!! Blev också sååå sur! Justeee, jag tror jag har hört detta! Känner också att det kommer vara ett misstag.. får se vad som händer i framtiden :)
Ida - foto & häst

2019-03-26 | 09:38:25 | Blog/URL: http://dixiwonderland.com/
♡ Celine

Tack för serietips! GoT och Friends älskar jag <3

2019-03-26 | 11:25:00 | Blog/URL: http://nouw.com/celinelundqvists
♡ Linnéa

Åh vad man ligger efter, har bara sett Friends av detta 😊

2019-03-26 | 11:33:08 | Blog/URL: http://linnealiebig.blogg.se
♡ Yasmine

Jag gillar serier, men inte till samma nivå som dig haha! Mina favoriter är amerikanska kriminalserier så som Law and Order: Special Victims Unit och alla Chicagaprogrammen. Men har också sett alla avsnitt av Friends, How I met your mother och That 70's show! :D Kram

Svar: Haha nej det är inte många som gör det ;) Åh okej, kollar inte direkt på några kriminalserier faktiskt.. vill ha lite mer "annorlunda". Gotham kollar jag på dock o det är ju lite så att de ska lösa brott och så, innan Batman och allt haha :D kram
Ida - foto & häst

2019-03-26 | 18:16:16 | Blog/URL: http://www.yasmissy.blogg.se
♡ Pauline Hurtig

vad snyggt du gjort bilden med rörelse! :D jag älskar serien vänner!!

2019-03-26 | 19:53:14 | Blog/URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/



« name

« email {bara jag som ser}

« blog


         Follow on Bloglovin
                                              





Mitt namn är Ida och jag brinner för foto och hästar. Jag verkligen älskar frukostar, Apple, tv-serier, nutella och att vara kreativ. Sist men inte minst, så älskar jag mest av allt, min ponny Kalle.
Läs mer om mig här!

Kontakt: [email protected]

KALLE
Min ögonsten, han jag älskar mest på denna jord och aldrig kommer lämna. Vi har slängt bettet, tränset och sadeln åt sidan för längesen. I vårt förhållande finns ingen ledare, vi står på samma plats jämte varandra och tar våra beslut tillsammans. Han är inte bara min häst, utan min allra bästa vän.
Läs mer om Kalle här!