Vad vi inte får missa på resan

Tänkte dra ihop ett litet inlägg om vad vi inte får missa under resan och vad våra planer är. Asså jag har ju gjort en planering dag för dag men hahah det är ju bara jag ;) Nej men det är för att kolla så man hinner med allt man vill och så, så jag har lite överblick hehe. Reseplaneraren som jag är så älskar jag att planera allt och så, kollar såklart med tjejerna om allt går bra och skriver ner vad dem vill göra haha. Men de brukar ändå vara nöjda över hur jag har lagt upp saker och ting (vad jag vet<333) och det är ju ingen strikt planering utan bara hålla koll och se vad man hinner göra och så!
 
Milano
Vi börjar då i Milano! Står att det är härliga 35-37 grader där nu så det är ju tagg :') Vi är där 3 nätter och flyget går 14.00 från Köpenhamn på lördag så första dagen hinner vi inte så mycket mer än att äta någonstans. Sen har vi två heldagar där och då vill vi gärna såklart kolla shoppingen (eftersom Milano är ju typ känd för sin shopping, är också AC inne i butikerna :-)) och Duomo som är de stora katedralet. Eftersom de kommer vara hoooot så vill vi gärna utforska Sirmione (som ligger vid Lake Garda), sååå fint och där kan vi bada. Hade velat hinna till Lake Como också som är en lite mindre sjö som ligger ovanför Milano, men också den jättefin! Dryga 40min med tåg till Lake Como och lite längre till Sirmione vid Lake Garda 1h40min.
 
Venedig
Nästa stopp är Venedig! Där är vi också 3 nätter. Här ska vi självklart utforska staden och alla kanaler. Kameran kommer gå på högvarv kan jag säga ;) Vi måste besöka gallerian Fondaco dei Tedeschi och upp på den balkongen för där är det en maaagisk utsikt!! Och en dag vill vi ut till Burano, en färgglad liten ö som ligger 40 min ifrån Venedig. Ser maaagiskt ut och förstår inte hur det kan finnas såhär fina platser?? Är supertaggad på att åka dit iallafall.
 
Rom
Sen bär det av till Rom. Här är vi 2 nätter men vi har bara 1 1/2 dag här då flyget går så tidigt sista dagen så vi måste gå upp mitt i natten. Vi ska självklart se Fontana di Trevi, Spanska trappan, Pantheon och även Colosseum. Måste gå runt i Trastevere som är en såå mysig stadsdel i Rom. Hade gärna velat hinna besöka parken Villa Borghese Gardens också som är en väldigt fin park. Kanske hinna med någon marknad också! Haha får se hur mycket vi hinner utav detta ;)
 
Mykonos
Och nu har vi landat i Mykonos! Här tillbringar vi 4 nätter och detta är ett av de ställen jag är mest taggad på! Är verkligen taggad på allt men ja, här ska de fotas som in i bomben, inspirational deluxe!! Vi ska såklart uforska Mykonos Town, här ska vi strosa runt och fota och kolla i söta butiker (Mykonos har mycket bra shopping!!) Måste besöka Little Venice och The Windmills. Vet inte om vi hyr ATV också, vi får se! Besöka några stränder Panormos Beach och Kapari Beach tror jag står högst upp. Troligtvis ut på Cavo Paradiso som är en av deras bästa klubbar, se antingen Will Sparks eller R3hab så jag klagar inte<3 Hade velat ta en trip till Paros också, ligger 35 min därifrån med båt, får se om vi hinner med detta, men Paros är sååå fint och inte lika turistit som de andra.
 
MÅSTE besöka beach club Scorpios som är DRÖMstället!! Skickade för drygt en månad sen om att boka plats, de svarade för några dagar sen och sa att det var fullbokat :-) Jag lovar att det inte var fullbokat för en månad sen för seriöst, de svarade 3 veckor senare? Så blev förbannad och skrev tillbaka och då sa de att man kan komma dit när de öppnar vid 11, hoppas att de blivit någon cancellation eller troligtvis att de kan fixa in oss på något av de andra områderna (uppdelade i olika stränder, terass, sunset beach osv). Och de hoppas jag för jag SKA in och fota där, punkt slut haha :-)
 
Santorini
Sen skeppar vi in i lyxstaden Santorini. Här stannar vi 2 nätter. Här ska vi SÅKLART fota alla inspirational bilder som visas överallt hehe. Oia Castle, Blue domes osv. Alltså kommer mina tjejer vara trötta på mig eller?? Hoppas de orkar stå ut haha<3 Måste se solnedgången i Oia (vi bor där så hehe). Sen tänkte vi troligtvis ta en båttur på en katamaran. Ut och snorkla, besöka några stränder och så.
 
Milos
Sista ön ut är Milos! Här hittar vi paradisstränderna och Milos är inte sååå turistit som Mykonos och Santorini heller! Vi är här 3 nätter. Vårt main goal här är ju såklart stränderna! Vill besöka Sarakiniko beach (duuhh såklart, månstranden<3), Tsigrado beach, Firiplaka beach och Papafragas Beach and Caves. Vi ska ta en båttur ut till Kleftiko Caves och även besöka någon annan strand som man bara når med båt. Bor vid Adamas så utforska lite där gör vi också.
 
Aten
Vårt sista stopp är Aten! Här stannar vi 2 nätter innan hemfärd. Måste strossa runt i Plaka som är Atens historiska hjärta, såå mysigt område och vissa byggnader är äldre än osmanska perioden. Akropolis måste vi självklart besöka, kan man inte missa när man är i Aten. Anafiotika är också ett jättefint litet område som jag gärna vill fota i hehe. Finns så många historiska sevärdheter att se i Aten så får se vilka vi hinner med. Och även om vi hinner med någon trip till någon strand!
 
Här har vi då en liten kort sammanfatting på resan hehe. Har ju såklart massa restauranger, exakta fotoplatser, sevärdheter, stränder osvosv nedskrivet i min anteckning. Om ni vill anställa mig som reseplanerare bara skicka iväg ett mejl ;) Haha nej skämtosido älskar att planera resor in i minsta detalj hehe.
 
Dock så kan jag bli lite stressad över att jag måste fota allt, är ju alltid så att "vi måste dit för måste fota där!!", såklart man vill dit utan att fota platsen också men ja, kan bli ett litet stressmoment att man måste få de perfekta bilderna också. Dock älskar jag ju att fota, mer än allt!! Men förstår ni vad jag menar att man glömmer kanske lite ibland att bara ta det lugnt och njuta av den fina platsen för den måste först dokumenteras? Så är det ju hur man än vrider och vänder på det! Men vill liksom bara inte bli besviken på mig själv för jag inte får de bilderna jag vill ha hahah jisses :-) Wish me luck, är SÅÅÅ taggad på att fota allt detta och sen redigera och visa er wiho!! Hoppas ni är taggade också!! :')
 
Har några av mina läsare varit på dessa ställen och har ni isåfall några tips? Saker vi inte får missa osv? Skicka en kommentar isåfall!!

♡ Amanda Sofi

Vilka bra tips, tack!

2019-06-27 | 19:31:49 | Blog/URL: http://www.nouw.com/amandassofi
♡ Netti Starby

Men åh vilka underbara upplevelser ni vill hinna med under resorna. Allt ser helt magiskt ut och nu vill jag hoppa in i din resväska haha :-D Kramis

2019-06-27 | 19:53:23 | Blog/URL: http://starbys.se
♡ Julia Svensson

Åh så himla bra tips!!

2019-06-28 | 10:18:24 | Blog/URL: http://juliasvenssons.se
♡ Celine

I Rom får ni absolut inte missa Vatikanstaten! Alltså muséet där är bland det mest storslagna jag sett <3 Kapellet där och allt, wow wow wow!

2019-06-28 | 13:16:40 | Blog/URL: http://nouw.com/celinelundqvists
♡ enna

OMG vilken härlig resa! Så många ställen man hade velat se

2019-06-28 | 16:18:03 | Blog/URL: http://sayyeastofashion.blogg.se
♡ Frida

Jag älskar också att fixa och planera inför resor :D
Vilka härliga ställen ni ska besöka!DU får ta massor med bilder! Venedig är SÅ fint. Och det finns massor av mysiga gränder med mysiga restauranger att besöka där.
Är ni ute efter party under besöket på Mykonos så har jag hört att Super Paradise Beach ska vara riktigt bra, speciellt för dagsfester :)

2019-06-28 | 16:48:24 | Blog/URL: http://fridachristina.com
♡ Dixi Wonderland

Vilken magisk resa detta kommer att bli :D Se bara till att vara rädd om dig också <3

2019-06-28 | 17:24:15 | Blog/URL: http://dixiwonderland.com/
♡ Yasmine

Alltså WOW vilken resa! Jag vill typ kopiera den och göra om den nästa sommar haha! Nej men seriöst du har gett mig mycket inspo på ställen man kan åka till (vill gärna till den färgglada ön och Mykonos) :D Kram

Svar: Jaa de blir det verkligen!! Haha ja men gör det!! ;) Så underbart! Mykonos är jag såå taggad på :'D kram
Ida - foto & häst

2019-06-28 | 17:28:23 | Blog/URL: http://yasmissy.blogg.se
♡ Sharon

Inte vart på nåt av ställena, men är något extremt taggad på dina bilder redan haha! Jag blir så himla inspirerad av din blogg, min egna foto och blogglust går upp i taket när jag varit här inne och scrollat.

Kram

Svar: Men åh tusen tack, såå roligt att du är taggad på bilderna haha! :'D Blir så himla glad för dina fina ord Sharon!!<3kram
Ida - foto & häst

2019-06-28 | 18:38:13 | Blog/URL: http://leggohouse.blogg.se
♡ Emma Engström

Men alltså jag känner mest, får man bli med?!! Vilka upplevelser och så underbart! Snacka om att man är avis :'D KRAM

2019-06-28 | 19:28:43 | Blog/URL: http://nouw.com/emmaengstrom
♡ Alice Lindström

Så jäkla dröm resa!!

2019-06-30 | 14:14:15 | Blog/URL: http://bilderbyalice.blogg.se/



« name

« email {bara jag som ser}

« blog


         Follow on Bloglovin
                                              





Mitt namn är Ida och jag brinner för foto och hästar. Jag verkligen älskar frukostar, Apple, tv-serier, nutella och att vara kreativ. Sist men inte minst, så älskar jag mest av allt, min ponny Kalle.
Läs mer om mig här!

Kontakt: [email protected]

KALLE
Min ögonsten, han jag älskar mest på denna jord och aldrig kommer lämna. Vi har slängt bettet, tränset och sadeln åt sidan för längesen. I vårt förhållande finns ingen ledare, vi står på samma plats jämte varandra och tar våra beslut tillsammans. Han är inte bara min häst, utan min allra bästa vän.
Läs mer om Kalle här!