Serie-tips, del 2 - Nytt

13 Maj, KL. 18:30
Tv-serier 8 kommentarer
Tänkte tipsa om några serier igen!! Denna gången blir temat: Nytt (förra temat var mina top-3, som för övrigt förvandlades till typ top-6 haha lol). Så det kanske inte är så många som ser dessa, så därför tipsar jag dem så ni kan se de!! :)
 
Faking it - En av MTV's humorserier. Började 22 april detta året, så de fjärde avsnittet är nu inatt.
Den handlar om Amy (som jag älskar <3) och Karma som inte är de populäraste på skolan precis. Ingen ser dem och de vill gärna ha en förändring, mest Karma som vill ha en förändring. Så de fekar att vara lesbiska och då ser plötsligt hela skolan dem! Och då är det massor med "secret boyfriends", hur de ska hålla denna hemlighet och Amy vet inte riktigt hur hon känner.. om Karma..
Ääälskar denna serie! Tycker verkligen ni ska se den, den är så himla bra och rolig! Även så är avsnitten bara 20 minuter (kommer säkert bli så sen, precis som i Awkward, att säsongsstarten och säsongsfinalen kommer vara i 40min, kan ju hoppas!) så de är ju ingenting att fundera över hehe. 3 avsnitt har bara kommit ut, fjärde inatt som sagt.
 
 
Twisted - Twisted är en relativt ny serie från ABC Family. Började sändas i september förra året.
Den handlar om Danny som har haft en jobbig barndom och kommer tillbaka till hans hemstad (som han fick flytta ifrån när han var liten). Han vill börja om från början och det vill han göra med sina två bästa kompisar som han hade när han var liten, Jo och Lacey, tyvärr blir det inte så lätt som han tror för när han precis kommer tillbaka blir en tjej från skolan mördad. Med tanke på hans förflutna så blir han direkt huvudmisstänkt.
Tycker denna serie är superbra! 1B tycker jag är bäst för då händer verkligen så mycket och de är sååå spännande! Tyvärr så var inte tittarsiffrorna så bra då, och det fattar jag inte?! Så säsong 2 har inte blivit bekräftad än, men hoppas verkligen det! Har bra rating på IMdb oxå. Och den cliffhangern som de avslutas med i sista avsnittet, OMG!!
Tycker verkligen i borde se den om ni gillar spännande serie, lite kärlek och snygga killar.. ;)

 
 
The 100 - En ny serie från The CW. Började sändas 19 mars detta året.
The 100 handlar om 100 ungdomar som skickas ner till jorden efter 97 år uppe i rymden. De skickas ner till jorden för att se om de är beboeligt igen efter kärnvapenkrig som utplånade allt liv på jorden ungefär 100 år tidigare. Dessa ungdomar är brottslingar och har suttit inlåst i rymdstationen "The Ark" som den kallas och kommer användas som "testpersoner" på jorden kan man säga. The Ark's resurser är knappa, syret tar slut snabbare och snabbare och de måste se om jorden är beboeligt igen, snabbt.
Rätt så luddigt när man läser det såhär huh? ;) Finns mer på Wikipedia! Förstod inte heller så mycket men man får veta mer och mer under seriens gång.
Detta är en riktigt bra serie, annorlunda, och det gillar jag! Tycker verkligen om skådespelarna och karaktärerna i serien. En del har sagt att den är så overklig och vetenskapligt overklig osv, men asså hallå? Det är en tv-serie, vilka är verkliga liksom? Haha :') I vilket fall som helst så är den renewad så en säsong 2 kommer, så kul!! 9:onde avsnittet kommer ons-tors :)
Sådär lite mer serietips!! Kommer tipsa mer och tänkte ha lite såna teman varje gång, denna gången var de som sagt nytt :) Hoppas de uppskattas och säg gärna till om ni kollar på någon av de eller ska börja kolla!! xx

♡ Emelie

Bra tips, behöver ny serie att se på så detta var perfekt!
Sv; Jaa jag med, ska du göra nåt speciellt i sommar? :) Kram

2014-05-13 | 21:19:18 | Blog/URL: http://nattstad.se/emeliejansson
♡ Saga

Super bra tips på serier. Blev sugen på att börja titta på de. Men är upptagen med att kolla om 9 säsonger av one tree hill hehehe. (tiips)

Svar: Tack! Roligt att du gillade dem! :D Förstår de hehe ;) Åhhh, ja har hört mycket bra om den, ska nog kolla på den oxå, när jag har tid bland alla mina 100 serier typ haha!
Ida ❤

2014-05-13 | 22:05:00 | Blog/URL: http://sagaranch.blogg.se
♡ Lovisa

Vet du om Faking it finns att se med svensk text någonstans? Har så svårt att hänga med annars, haha ;)

Svar: Hmm, nej tyvärr! Har inte hittat de med svensk text någonstans, kollar utan :) Men du kan ju tipsa swefilmer om den så kanske de lägger upp den snart! :D Den är rätt så lätt att förstå, men förstår vad du menar! kram
Ida ❤

2014-05-13 | 22:07:48
♡ Amanda [SPONTAN]

Tack för tipsen :)

Svar: np! roligt att du gillade dem! :D
Ida ❤

2014-05-14 | 08:03:07 | Blog/URL: http://spontan.blogg.se
♡ Maja

Alltid roligt med serie tips! Tyckte den sista lät ganska intressant :)

2014-05-14 | 14:34:23 | Blog/URL: http://majannika.devote.se
♡ Tuva

Svar: Tack världens bästa du!! <3

2014-05-14 | 16:16:55 | Blog/URL: http://fattagaloppen.blogspot.se
♡ linnnnn

sv: Tack så mycket! ^^

2014-05-14 | 16:23:06 | Blog/URL: http://lillalinnpinn.blogg.se
♡ Anonym

serier är bäst!

2014-05-16 | 19:58:42



« name

« email {bara jag som ser}

« blog


         Follow on Bloglovin
                                              





Mitt namn är Ida och jag brinner för foto och hästar. Jag verkligen älskar frukostar, Apple, tv-serier, nutella och att vara kreativ. Sist men inte minst, så älskar jag mest av allt, min ponny Kalle.
Läs mer om mig här!

Kontakt: [email protected]

KALLE
Min ögonsten, han jag älskar mest på denna jord och aldrig kommer lämna. Vi har slängt bettet, tränset och sadeln åt sidan för längesen. I vårt förhållande finns ingen ledare, vi står på samma plats jämte varandra och tar våra beslut tillsammans. Han är inte bara min häst, utan min allra bästa vän.
Läs mer om Kalle här!