egoboosta dig själv!

22 Maj, KL. 20:27
tips 3 kommentarer
Nu tänkte jag skriva ett inlägg om hur du kan egoboosta dig själv! Du kanske är på lite dåligt humör eller mår lite dåligt? Då är detta perfekt!
 
 Läs igenom fina kommentarer!! Detta är en perfekt sak att göra när man känner sig nere. Har ni fått en extra fin kommentar? (missförstå mig inte, alla kommentarer är fina!!) Spara den i en mapp och sen kan du gå tillbaka till denna mapp och bara kika igenom massa fina kommentarer!! Själv har jag en sån mapp och älskar att kika i den när jag känner mig nere eller bara inte har något att göra, man blir såååå himla glad!! 
 
 Detta är en klassiker, men den är så bra. Sätt små lappar på t.ex spegeln där de står "Du är fin" "Du har fina kurvor" "Du har fina naglar" "Du är bäst" "Du är duktig på att fota" "Du har så fina vänner" "Duktig i skolan" osvosv, listan kan göras lång! Det kan vara vad som helst men något positivt om dig, ditt liv, ditt utseende m.m.
 
 Också en rätt så vanlig punkt, men även denna är toppen. Skriv t.ex 3 positiva saker som har hänt under dagen. Gör såhär några dagar då och då och sen kan du kolla på dessa lappar några månader senare och då kommer du garanterat få ett leende på läpparna!
 
 Sätt på bra musik! Ni har säkert en/ett favoritartist/band. Sätt på den bästa låten ni vet med dem så kommer nu bli på mycket bättre humör.
Några av mina favoriter. Har massor av band till. Har bara en artist som jag älskar och de är Michael (föralltid bäst <3). Annars är det band som gäller asså ;) Som ni ser så är inte alla dessa låtar "peppande", men de är låtar jag älskar med band/artist som jag älskar. T.ex Say something är en låt som jag aldrig kommer tröttna på, den är seriöst lika fin varje gång jag hör den och jag dör av den för den är bara bäst haha.
 
 Träffa/ring/smsa dina kompisar/pojkvän/släkt! Mina kompisar och släkt får mig alltid på bättre humör och det gör troligtvis era också. Så bara ring de och prata om vad som har hänt eller bara säg hur mycket de betyder för dig (lovar att de kommer bli så glada!!).
 
 Kolla på din favoritfilm/favoritserie. Jag mår så mycket bättre när jag får kolla på någon rolig film eller serie. Eller typ kolla på shipvideos men mina OTP hahah :'))) Okej då gråter jag typ mest bara för jag vill vara tjejen i förhållandet haha. Men ja ni fattar, kolla på roliga videos med era favoritkändisar kanske? Något som får er att skratta!
Som ni flesta vet så älskar jag Paul mer än allt och han får mig alltid på bättre humör.
 
 Läs en peppande bok. Finns massvis bra böcker där ute som man blir peppad av! T.ex Blondinbellas Egoboost som jag själv har, sååå bra och peppande bok! Lauren Conrad skriver med mycket pepp i sina böcker Style och Fashion, kika in dem!
 
 Husdjuren. Ni som har husdjur hemma, visst får dem er alltid på bättre humör? Tror det, iaf gör Kalle det (fast jag också kan vara lite sur på honom om han har varit jobbig haha, men jag vet ju ändå att han betyder mest för mig och nästa sekund så skrattar jag åt honom haha). Om ni har hund/katt/kanin eller vad ni nu har för djur, hämta dem och kela lite, hoppa med dem, gör trix eller bara prata med dem. De finns ju alltid där och lämnar aldrig en.
Min fina <3
 
Sådär! Detta är då mina bästa tips till att egoboosta sig själv! Eller när man mår lite dåligt så kan man kika in dessa saker.
Förlåt för att jag inte bloggade igår men var så himla trött och mitt huvud dunkade seriöst iväg så ont jag hade i det haha. För mycket dator och serier nu när man har varit sjuk kanske? Kan det varit för man orkar ju inte göra något annat än att ligga och dega haha. Var iaf i skolan idag och det var väldigt skönt att göra någonting (faktiskt) och träffa sina fina kompsiar! ❤

♡ Elin

älskar din design, så fin!
sv: hihi ja :D

Svar: åh tusen tack!! :'D
Ida ❤

2014-05-23 | 15:44:25 | Blog/URL: http://bbaraaelin.blogg.se
♡ Lilly

Galet härliga bilder! Fruktansvärt fina!!

Just nu deltar jag i en omslagstävling, och det skulle betyda hur mycket som helst om du skulle vilja rösta 5-stjärnigt på mitt bidrag! http://captavling.idg.se/hart-mjukt-2/ . Kramis!

2014-05-23 | 20:21:43 | Blog/URL: http://liilly.devote.se
♡ ronja

Visst är hon :D

så lite så finis!♥

2014-05-23 | 21:13:19 | Blog/URL: http://rronjamolly.forme.se



« name

« email {bara jag som ser}

« blog


         Follow on Bloglovin
                                              





Mitt namn är Ida och jag brinner för foto och hästar. Jag verkligen älskar frukostar, Apple, tv-serier, nutella och att vara kreativ. Sist men inte minst, så älskar jag mest av allt, min ponny Kalle.
Läs mer om mig här!

Kontakt: [email protected]

KALLE
Min ögonsten, han jag älskar mest på denna jord och aldrig kommer lämna. Vi har slängt bettet, tränset och sadeln åt sidan för längesen. I vårt förhållande finns ingen ledare, vi står på samma plats jämte varandra och tar våra beslut tillsammans. Han är inte bara min häst, utan min allra bästa vän.
Läs mer om Kalle här!