rainy

18 Mars, KL. 21:24
Natur 8 kommentarer
Knäppte dessa innan idag bara lite snabbt, för att ha något att publicera hehe ;)
 
Ja, regn </333333 Vill ha soooool och vååååår så alla blommor blommar så jag kan fota massar och även på Kalle och mig :'DDDDDD Men ja, bättre än snö osv hehe :)
 
Busade med Kalle idag i paddocken, han var riktigt duktig och bjöd verkligen till! Han ville följa med hela tiden och bjöd in mig på lek, så dutti! Så sprang runt lite och trixade lite, tränade på stanna sen inkallning, han kom på inkallning på trav, fick övertyga honom lite, men de gick! Styrde sen ut honom och skulle se om han ville löslongeras lite, men det ville han inte utan han vände utåt, han ville hellre vara nära idag, dessutom tungt (som sagt hahaha) ute i paddocken och han hade redan släppt lite energi.
Så eftersom han inte ville det så kopplade jag honom lite bara för att ta en galopp, han har inga problem med det on-line (på lina) behöver bara hålla linan och kanske smacka något men idag så förstod han direkt så han började galoppera och slängde på huvudet och så jag började med galoppera (ja asså ni fattar hehe) jämte honom och styrde in på volten så galopperade så en halv sida och en halv volt! Så himla härligt! Han måste ju ha lite mer samlad galopp då eftersom annars hänger inte jag med haha. Tog sen av linan och körde off-line igen (som jag gjorde innan, vi brukar busa on-line typ ibland men de senaste gångerna har han verkligen bjudit och vill busa och vara med, off-line! han gillar egentligen inte on-line, som sagt när vi är ute och går så släpper jag ju honom, han gillar att ta ansvar, vara fri och när jag litar på honom, han blir så stolt då haha, därför kör vi så lite on-line som de går, om vi gör de så kör vi med halsringen ofta) och skulle fatta en galopp, första gången fattade han inte riktigt, men andra gången så började han, typ bara några språng innan han for upp i luften med alla fyra sen bocksprång efter detta haha! Såklart fick han superduper mycket beröm, han började galoppera ju, och även fick han damp hihi.
Så sammanfattning, riktigt bra pass. Han vill vara med och vill göra saker och ting, och ha damp haha! Innan har jag ju fått övertyga honom och det vill jag helst inte, utan han ska vilja vara med mig.
 
Godnatt finisar xx

♡ anniepiie

Precis, hellre regn än snö! ;D

Svar: sant!!! :D
Ida ❤

2014-03-18 | 21:49:13 | Blog/URL: http://anniepiie.blogg.se
♡ Malin

Åå så fina bilder!! :)

Kika gärna in på min blogg och ställ några frågor till min frågestund! :)

Svar: tusen tack ❤
Ida ❤

2014-03-18 | 23:28:43 | Blog/URL: http://summershadow.blogg.se
♡ Tuva

Hjälp vad fina bilder!

2014-03-19 | 15:46:54 | Blog/URL: http://fattagaloppen.blogspot.se
♡ Nike Ossler

okej! det är verkligen fint :)

2014-03-20 | 13:11:28 | Blog/URL: http://swidish.blogg.se/
♡ HJJONSSON

Åh så fiiiina bilder!

Svar: tusen tack!! :'DD
Ida ❤

2014-03-20 | 13:31:29 | Blog/URL: http://www.hjjonsson.se
♡ Kakolina

Hej!
Ville tipsa om min tävling jag har på min blogg inför Lakritsfestivalen som äger rum i helgen. Du kan vinna ett jättegulligt halsband eller armband! Kika in och kolla vettja :-)

Ha en bra dag!

2014-03-21 | 08:52:06 | Blog/URL: http://kakolina.se
♡ EMELIE

sv: eller hur!!

vilka fina bilder. mår du bra? :D

2014-03-21 | 21:45:32 | Blog/URL: http://thisemelie.devote.se
♡ Olivia Szymanska

Jätte fina bilder!

Svar: tusen tack sötnos! ❤
Ida ❤

2014-04-16 | 13:27:25 | Blog/URL: http://lifeisdrawing.blogg.se



« name

« email {bara jag som ser}

« blog


         Follow on Bloglovin
                                              





Mitt namn är Ida och jag brinner för foto och hästar. Jag verkligen älskar frukostar, Apple, tv-serier, nutella och att vara kreativ. Sist men inte minst, så älskar jag mest av allt, min ponny Kalle.
Läs mer om mig här!

Kontakt: [email protected]

KALLE
Min ögonsten, han jag älskar mest på denna jord och aldrig kommer lämna. Vi har slängt bettet, tränset och sadeln åt sidan för längesen. I vårt förhållande finns ingen ledare, vi står på samma plats jämte varandra och tar våra beslut tillsammans. Han är inte bara min häst, utan min allra bästa vän.
Läs mer om Kalle här!