Wilmas hästkrafter.

23 Februari, KL. 00:43
vardag 7 kommentarer
Hej! Wilma här igen, Haft fullt upp hela kvällen så inlägget kommer upp lite senare en tänkt, men hoppas det inte gör något. Jag är nog inte ensam om att vara nattuggla ;)? Kanske ska börja med att skriva att jag kommer blogga ändå till måndag här på prinsesc så ni har lite koll, hihi!
 
Tänkte i detta inlägget presentera mina två hästkrafter. Om jag förstår det rätt finns det några hästliga själar som klickar sig in här varje dag? Am I wrong ;]? 

Ska börja med Tose! (Torksen, Znoze, Bebis, Toselino, Lino, Tos, Tåsse, T, viten osvosv, haha)  Min foderponny, även han har som Idas Kalle ett ganska annorlunda namn. Macintosh B, haha. Tysk import född 1995, är alltså lika gammal som mig i år, 19. Gammelmannen! Är inne på mitt fjärde år tillsammans med min favorit vilket är jätteroligt eftersom han lärt mig så himla mycket givit mig väääldigt mycket lycka och kärlek! 

Han har tidigare i livet vart både körponny, dressyrponny, hoppponny och avelshingst. (Skryta lagom? ;)) Han blev 2010 drabbad utav en gaffelbensskada som gjorde att jag började ta hand om honom för att jag tyckte synd om honom då han bara stod smutsig i hagen. På den tiden var Tose verkligen inte min favorit. Stressad, tittig, bockig, överhet osv. Inte min favorit. Men idag är han stallets allra mest lugnaste häst och njuter av livet. Har lite smått skolat om honom till westernponny så rider mest inom den filosofin, men blir också en del engelskridning. Annars gillar vi att trickträna, busa, rida utan utrustning och pussas. Hihi! 


   
 
 
 
 
 
 
  
 
  
 
Sen har vi min andra hästkraft, min medryttarhäst, Flame. Angloarab på 20 år som jag tränat i 1 eller 2 år?  Otroligt speciell individ. Försiktig, superpigg att rida men jättelugn på marken. Ganska svårriden och lite knepig som jag brukar beskriva henne, men en häst med otroligt stort och fint hjärta om man lär känna henne. Otroligt godhjärtad som aldrig vill något ont.. Alla bilder med logga på är fotograferade utav Sabina Svenningsson som bloggar → här

  
 
 
Enligt mig, världens finaste hästkrafter, hihi ♥



♡ Sanna Preifelt

Åh vad fantastiska bilder :)

2014-02-23 | 01:26:07 | Blog/URL: http://sannasrum.se
♡ Matilda

Åh så härliga dina hästkrafter verkar vara!

Svar: visst verkar dem vara det!! :'D / Ida, asså inte Wilma som svarar nu ;)
Ida ❤

2014-02-23 | 09:14:54 | Blog/URL: http://tildasofias.blogg.se
♡ Hanna

Asso första bilden... <33333

Svar: Åh ja de är så himla fina!!! :'DDDDDDDDD / Ida, asså inte Wilma som svarar nu ;)
Ida ❤

2014-02-23 | 11:31:35 | Blog/URL: http://www.hjjonsson.se
♡ Maja

Vilka underbara bilder! Jättefina hästar också :D

Svar: Visst är dem!! Helt kär blir man :') / Ida, asså inte Wilma som svarar nu ;)
Ida ❤

2014-02-23 | 14:28:00 | Blog/URL: http://twinphoto.blogg.se
♡ Sanna Widman

Hejsan! :)
Nu är två vinnare dragna i Veckans blogg. Kika in om du blev en av vinnarna och anmäl dig gärna igen.

http://sannawidman.se/2014/february/veckans-bloggar-ny-omgang-3.html#comment

Kram & ha en bra söndag kväll! :)

2014-02-23 | 16:54:28 | Blog/URL: http://sannawidman.se
♡ Rebecca

Wow vilka härliga bilder!!! Förresten så är veckans blogg avslutad, kika in och se om du är en av vinnarna :) KRAM

2014-02-23 | 21:38:55 | Blog/URL: http://hoffs.devote.se
♡ Tilia

Åh vilka fina hästar och vilka underbara bilder!

Svar: visst har hon det!! ja verkligen jättefina :')
Ida ❤

2014-03-05 | 08:17:45 | Blog/URL: http://tilialinds.blogg.se



« name

« email {bara jag som ser}

« blog


         Follow on Bloglovin
                                              





Mitt namn är Ida och jag brinner för foto och hästar. Jag verkligen älskar frukostar, Apple, tv-serier, nutella och att vara kreativ. Sist men inte minst, så älskar jag mest av allt, min ponny Kalle.
Läs mer om mig här!

Kontakt: [email protected]

KALLE
Min ögonsten, han jag älskar mest på denna jord och aldrig kommer lämna. Vi har slängt bettet, tränset och sadeln åt sidan för längesen. I vårt förhållande finns ingen ledare, vi står på samma plats jämte varandra och tar våra beslut tillsammans. Han är inte bara min häst, utan min allra bästa vän.
Läs mer om Kalle här!