som jag har längtat efter detta ljus

28 April, KL. 22:09
Blommor 8 kommentarer
Åh detta ljuset är så himla fint!! Tagna igår kväll. Kom dock lite försent dit, solen gick ner rätt så snabbt. Men tänkte att jag kanske skulle ut imon kväll igen, får se om jag hinner!
 
Skolan. Den var ju intressant, eller inte haha. Gjorde vår tvårätters idag på hemkunskapen, eller man fick välja mellan tvårätters och trerätters. Jag och Natta gjorde tillsammans, tyckte det gick riktigt bra när vi hade kommit igång! Iaf var menyn Förrätt - Caprese (mozzarella och tomat). Huvudrätt - Cesarsallad på vårt vis med egen dressing ofc och bröd. Efterrätt - Hallonpizza med vit choklad och vaniljglass! Allt gick greeeeat och är supernöjd.
Imon ska jag och Ida in till Vägga och träffa våra blivande lärare och klasskamrater typ. Även gå igenom lite lokaler osv, vi ska få "testa lite foto" oxå haha, ska bli intressant, brukar ju inte fota, haha :'D
 
Kalle hade damp idag. Skulle rida ut och dampa lite. Först ville han inte gå ut, asså ut i skogen, jag bara ehhhhh??? Han gör aldrig så för han typ backade och så haha. Sen så gick vi där i skogen sen svängde jag ner mot Cissan när vi hade kommit ut ur skogen och skulle rida upp för backen runt huset och då bestämde han sig plötsligt för att inte gå längre. Så han började backa och konstra och försökte vända, jag bara vad är detta??? Han har aldrig gjort så haha. Så fick hoppa av och gå upp för backen, iiiiingaaaa problem haha. Gick ner igen och vände och hoppade upp. Då backade han lite men sen gick han bara och bara okej då. Sen var de inga större problem, hade damp osv. Han har aldrig gjort så innan, tydligt att han inte ville gå längre hehe, men varför? Vet att han inte är 110% trygg när vi är ute själva tillsammans när jag rider honom, på marken inga problem, då vet han var han har mig, men på ryggen så saknar han vägledning ibland, han tror han är helt själv lix. Sen är han ju typ världens hemkäraste och kompiskär haha.
Men tror de var vårkänslor så han orkade tjabba emot eller så bara var de inte hans dag hehe. För på vägen dit sen när vi galopperade var han mycket mer dampig och slängde på huvudet, bromsen fungerade som vanligt super, både dit och hem. Menmen, måste uppleva allt, de är ju så man lär känna varandra bäst!!
 
Nu är de en mygga (</////////////333333) i mitt rum så måste döda den innan jag dör för jag hatar myggor, flygor och allt sånt och de får inte vara en enda sån i mitt rum när jag ska sova för då får jag panikattackar och svettas sönder för de är seriöst de värsta jag vet, tsm med spindlar som jag typ darrar av när jag ska döda dem (om pappa är hemma så ringer jag honom så han får döda dem ofc hehe). Inte kuuuuul. Ska döda nu och sen duscha haha xx.

♡ Lina

Jag kanske kommer med en lite ovanlig fråga här, men vet du vad det är för slags träd som du tagit kort på? :] Jag har nämligen ett liknande träd här där jag bor och har ingen aning om vad det är för träd. Så är lite nyfiken om ditt svar kan hjälpa mig. :b

Svar: Nejdå! Inga frågor är ovanliga haha, brukar själv fråga vad de är för blommor/träd på bilder för älskar blommor och träd haha :') Men jag vet nog inte vad jag har tagit kort på här haha.. känner igen de så himla mycket! Får fråga mormor nästa gång jag pratar med henne, hon är typ expert på allt sånt, odlar typ allt möjligt och har såå många olika blommor haha :)
Ida ❤

2014-04-28 | 22:29:00 | Blog/URL: http://systerkatt.blogg.se/
♡ Denise

Härliga bilder!
Konstigt att han inte ville gå ut i skogen idag :/

2014-04-28 | 22:44:02 | Blog/URL: http://flingans.nu
♡ Tuva

Åh vad härliga bilder! :D

2014-04-29 | 20:49:05 | Blog/URL: http://fattagaloppen.blogspot.se
♡ Anita

Åå, va fint :D

Svar: taack ♥
Ida ❤

2014-04-29 | 22:27:42 | Blog/URL: http://siliiins.blogg.se/
♡ ullie

älskar dessa ljusa härligs "sommardagar" och ljuset underbart.!! Underbara bilder du har jätte fina verkligen Ha en fin onsdag kram

Svar: Ja jag med!! Tusen tack ♥♥ Tack detsamma!! kram
Ida ❤

2014-04-29 | 22:44:27 | Blog/URL: http://weberskold.blogg.se
♡ Isa

så fint:D

Sv: hihi visst är hon

Svar: tack så mycket! ♥
Ida ❤

2014-04-29 | 22:48:46 | Blog/URL: http://isajohansson.blogg.se
♡ Nathalie Tegelstam

åh så fint :) kram

Svar: tack så mycket :D kram
Ida ❤

2014-05-01 | 17:16:58 | Blog/URL: http://nathalie.vionno.se
♡ Anonym

lovely!

2014-05-16 | 19:59:00



« name

« email {bara jag som ser}

« blog


         Follow on Bloglovin
                                              





Mitt namn är Ida och jag brinner för foto och hästar. Jag verkligen älskar frukostar, Apple, tv-serier, nutella och att vara kreativ. Sist men inte minst, så älskar jag mest av allt, min ponny Kalle.
Läs mer om mig här!

Kontakt: [email protected]

KALLE
Min ögonsten, han jag älskar mest på denna jord och aldrig kommer lämna. Vi har slängt bettet, tränset och sadeln åt sidan för längesen. I vårt förhållande finns ingen ledare, vi står på samma plats jämte varandra och tar våra beslut tillsammans. Han är inte bara min häst, utan min allra bästa vän.
Läs mer om Kalle här!