hur man lägger in bildspel som header.

22 Augusti, KL. 19:59
designtips 87 kommentarer
nuuuuuuuu kmr det efterlängtade tipset om hur man lägger in ett bildspel som header! (; enjoy! ^^

1. Börja med att göra dina bilder i Photoshop [elr gimp elr vad du använder] och spara bilderna var för sig, så du ska nt göra en animation av dom som många tror utan spara varje bild var för sig. I JPEG elr PNG, inte GIF.

här har jag sparat dom var för sig.

2. När du har sparat alla laddar du upp allihopa på blogg.se hemsida. Och kopierar alla bildadresserna, spara dom i ett Word-dokument elr i en anteckning på datorn sålänge.

3. Gå in på kodmallen, sen lägger du in denhär koden ovan </head>. eftersom när man lägger in koderna i rutor så försvinner mellanrumen, så ladda ner DENHÄR filen och öppna den med Word! Där finns alla koderna och det står hur man gör där.

4. När du har lagt in alla koderna där dom ska vara ska du gå in på kodmallen, gå ner till där det står LÄGG IN FÖRSTA BILDEN, där lägger du in den första bildens bildadress, sen är det ett ; och det ska vara kvar, sen lägger du in andra bildadressen osvosv, det beror ju på hur många bilder du ha. Efter sista bildadressen ska det inte vara ett ;.

5. Sen ska du ändra höjden och bredden på bildspelet, beror på hur stor dina bilder är, ändra där det står ÄNDRA HÖJDEN HÄR! och ÄNDRA BREDDEN HÄR! Du ska oxå lägga in din första bilds bildadress där det står LÄGG IN FÖRSTA BILDEN HÄR, precis innan ÄNDRA HÖJDEN HÄR står det.

6. Sen om headern inte sitter rätt så har jag lagt in placeringskoden i Word-filen. Så får du ändra där det står left: 0px; och top:0px.

7. Sen ska du göra likadant i alla kodmallar, Framsida, Arkivsida osv.. och ta väck din andra header, [bildadressen] i alla kodmallar oxå.

Nu har jag förklarat hur man lägger in ett bildspel! Hoppas ni förstår! :D och att det nt är för svårt (; det är rätt så bra att kunna HTML-grunderna tkr jag :D men om ni behöver hjälp bara kommentera så ska jag försöka hjälpa dig! ^^
Mitt namn är Ida och jag brinner för foto och hästar. Jag verkligen älskar frukostar, Apple, tv-serier, nutella och att vara kreativ. Sist men inte minst, så älskar jag mest av allt, min ponny Kalle.
Läs mer om mig här!

Kontakt: [email protected]

KALLE
Min ögonsten, han jag älskar mest på denna jord och aldrig kommer lämna. Vi har slängt bettet, tränset och sadeln åt sidan för längesen. I vårt förhållande finns ingen ledare, vi står på samma plats jämte varandra och tar våra beslut tillsammans. Han är inte bara min häst, utan min allra bästa vän.
Läs mer om Kalle här!